სასწავლო პროექტი

1.      პროექტის  სახელწოდება - სპარტაკის აჯანყება.

2.      პროექტის მთავარი იდეა - თავისუფლებისთვის მებრძოლი ადამიანი რომელმაც გაერთიანა იმდროინდელი მონები თავისუფლების იდეით.

3.      პროექტის აქტუალობა -შეისწავლონ რამდენათ მნიშვნელოვანი იყო სპარტაკის აჯანყება, გააკეთონ ანალიზი რამგამოიწვია აჯანყება , და შეაფასონ მისი ღვაწლი ისტორიაში თავისუფლებისთვის მებრძოლი ადამიანი.

4.      პროექტის მიზნები - მოსწავლეებში თავისუფლების იდეების გაღვივება, თავისუფლებისთვის ბრძოლა, ცოდნისთვის ინტერესების გაღვივება, პრობლემის გადაჭრა მისი გაგება გააზრება.

5.      მონაწილეთა ასაკი -14 წელი.

6.      ვადების/ხანგრძლივობა -3 დღე.

7.      მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას- ინტერესების გაღვივება თავისუფლების მიმართ, მოსწავლეთა პროგრესის განვითარება ტავისუფლებისთვის.

8.      პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები - ფილმის ჩვენება, პლაკატების შექმნა. სახელმღვანელო. ინტერნეტი, ელექტრონული პრეზენტაცია, პროექტორი, კომპიუტერი.

9.      პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები)-

შესავალი მოკლე პრეზენტაცია

აქტივობა1. რამ გამოიწვია სპარტაკის აჯანყება.
რომელ ქვეყანაში გაიმართა აჯანყება.
რას ითხოვდნენ აჯანყებულები?
რა ბედი ეწიათ აჯანყებულებს?

აქტივობა 2. ჯგუფების განაწილება/დავალებების გადაცემა.

პარალელურად ვაწარმოებ მონიტორინგს.

აქტივობა 3. მოძიებული ინფორმაციის დახარისხება და ელექტრონული პრეზენტაციის გაკეთება. 

აქტივობა 4. პროექტის პრეზენტაცია/ფილმის ჩვენება. 



აქტივობა 5. მოსწავლეთა შეფასება.

ელემენტარული
1 ქულა
მისაღები
2 ქულა
ოსტატური
3 ქულა
1.მიზანი
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
2.ორგანიზება 
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
3.შინაარსის კორექტულობა
ხშირად გვხვდება  შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
4.ენობრივი გამართულობა
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
5.კვლევა
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
კვლევა  არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და ანალიზი სიღრმისეულია
6.თვალსაჩინოებები
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
7.შემოქმედებითობა
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
8.კავშირები საგნებთან
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
მოსაზრებები დაკავშირებულია  ერთ ან ორ საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით  კომპეტენტურობაზე
9.დასკვნები
არ არის ჩამოყალიბებული დასკვნები
დასკვნები ჩამოყალიბებულია კვლევის ადეკვატურად, მაგრამ არ არის მკაფიო
დასკვნებში არის სიახლე (ორიგინალობა), ლოგიკური კავშირი იგრძნობა კვლევასთან, ისინი  მკაფიოდაა ჩამოყალიბებული 
10.პრეზენტაცია
ეფექტურად არ არის წარმოჩენილი პროექტის არსი, უჭირს აზრის ჩამოყალიბება და პასუხების გაცემა, არ არის მიზნობრივად გამოყენებული თვალსაჩინოებები
ბუნდოვნად  აყალიბებს  პროექტის არსს, იყენებს  თვალსაჩინოებებს, პასუხობს შეკითხვების უმეტესობას
ნათლად ჩამოყალიბებული პროექტის არსი, მკაფიო მეტყველება, აუდიტორიაზე გათვლილი, ძირითადი იდეებია გაშლილი, იყენებს თვალსაჩინოებებს და პასუხობს ყველა კითხვას


10. საგნებთან /სანობრივ ჯქუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი-
ისტორია

ისტ.  VII 4.  მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ინდივიდუალურად ან კლასში ჯგუფური მუშაობისას დროის სკალაზე აღნიშნავს ისტორიისთვის, მისი აზრით, ყველაზე მნიშვნელოვან ოთხ ან ხუთ პოლიტიკურ მოღვაწეს და კლასის წინაშე საუბრობს  მისი  არჩევანის მიზეზებზე;
  • მოიპოვებს ინფორმაციას (სახელმძღვანელოსა და დამატებითი ბეჭდური მასალის/ელექტრო მასალის საშუალებით) ერთ-ერთი პოლიტიკური მოღვაწის შესახებ და წერს თემას, რომელშიც საუბრობს მისი მოღვაწეობის როგორც დადებით, ისე უარყოფით მხარეებზე;
  • ცხრილის საშუალებით აჯგუფებს ორი რადიკალურად განსხვავებული პოლიტიკური მოღვაწის მოტივაციას და მიზნებს;
  • ადარებს ორ წყაროს, რომლებიც განსხვავებულად აფასებენ ერთი და იმავე ისტორიული პიროვნების მოღვაწეობას. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას ამ განსხვავბული ინტერპრეტაციის მიზეზებთან დაკავშირებით;   

11.  პროექტის ხელმძღვანელი - რუსლანი შაინიძე

12.  ხელმძღვანელი ელ.ფოსტა - ruslanshainidze81@gmail.com


No comments:

Post a Comment